Author Archives: Kania

About Kania

SD-SMP Al Azhar Kemang Pratama | SMAN 8 Jakarta | Arsitektur ITB

mr. big


my man will turn 30 (by next 4 months) and he’s getting fat. Big tum and waist so his suit doesn’t fit anymore. he officially becomes “my mr.big” as if I were carrie bradshaw ­čśë

Posted in Daily Life | Leave a comment

arti nama saya


Kania Prita Anggriany Ternyata nama pemberian ibu + kakek saya ini sangat hindu, berasal dari mitos hindi dan mahabharata. Kania -> form of Kanya; a highest goddess in Hindi, a young lady; a virgin goddess (hmm) Prita -> artinya “perempuan” … Continue reading

Posted in Daily Life | Leave a comment

this is how it works #2


Marrying a woman means you marry her FAMILY, her WORLD, her BODY, her MIND, her FATE… laugh with them, cry with them, be part of them unseparatedly. Because she’s devoted to you at the moment she say “YES”

Posted in Uncategorized | Leave a comment

this is how it works..


you’ll never appreciate anything until its gone you’ll never know how much you get until it stops coming over you life is merely like black and white color, happens one after another sometimes you got the joy, and the time … Continue reading

Posted in Uncategorized | 1 Comment

what so funny about slapstick comedy?


  ” What so funny of watching silly annoying panda fighting?” Udah nonton kung fu Panda? kata2 di atas itu diucapkan oleh teman saya sehabis nonton kung fu panda. ” denger gak sih gw ngorok, prit?” kalo dipikir-pikir bener juga, … Continue reading

Posted in Movies | Tagged | 2 Comments

Aku Ingin: apresiasi puisi


aku ingin mencintaimu dengan sederhana dengan kata yang tak sempat diucapkan kayu kepada api yang menjadikannya abu aku ingin mencintaimu dengan sederhana dengan isyarat yang tak sempat disampaikan awan kepada hujan yang menjadikannya tiada puisi di atas bukan buatan saya, … Continue reading

Posted in poems | Tagged , , , | Leave a comment

Suatu Malam di Maguwoharjo


Pada satu dari ribuan almanak Jiwa-jiwa suci melangkah haru Angin membuai Menyela tari kehidupan yang fana Dua dunia manunggal Ludahkan kenangan Senandung pahit-manis yang berdendang dari suatu masa Hantamkan dogma Pertanyakan paradigma Lafazkan takdir Tangiskan doa Teteskan embun semurni kasih … Continue reading

Posted in poems | Leave a comment